E-sport przyciąga coraz więcej graczy i widzów

Mistrzostwa w grach komputerowych ogląda blisko 256 mln osób na całym świecie. Rynek wart jest obecnie 0,5 mld dol., a w 2019 roku ma sięgnąć 1,1 mld dol. – wynika z szacunków Newzoo. Rosnąca popularność e-sportu sprawia, że interesują się nim przedstawiciele biznesu sportowego. To niezagospodarowana przestrzeń, w której można kreować przyszłość i brać w niej czynny udział – ocenia Paweł Madler, dyrektor operacyjny Macro Games.

Na biznes e-sportowy trzeba patrzeć jak na inne dyscypliny sportowe. Jesteśmy w takiej sytuacji, że e-sport jako dyscyplina sportowa dopiero się rozwija. Wchodzimy w nowy rynek, nowe wyzwania i możliwości, które daje – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Biznes Paweł Madler, dyrektor operacyjny spółki Macro Games.

E-sport, czyli mistrzostwa w grach komputerowych, stają się popularną dyscypliną sportową. Tylko w Europie przyciąga 23 mln fanów, w Polsce to obecnie ok. 0,5 mln osób, ale dynamika wzrostu jest szybsza niż w innych krajach europejskich (14 proc.). Jeszcze kilka lat temu rynek praktycznie nie istniał, dziś jego wartość globalną ocenia się na blisko 500 mln dol. Do 2019 roku ma przekroczyć 1,1 mld dol. W Korei Południowej e-sport został uznany za sporty narodowy. To wszystko sprawia, że firmy, które zainwestują w tę nową dyscyplinę sportu, mogą sporo zyskać. Przykładem mogą być klasyczne dyscypliny sportu.

E-sport to niezagospodarowana przestrzeń. Możemy wyciągać wnioski, jak rozwijał się biznes wokół innych dyscyplin, przenosić je na rozrywkę elektroniczną, gry elektroniczne i maksymalizować zyski, wyciągać wnioski, czyli nie powtarzać błędów, a robić to, co naprawdę działa – przekonuje Madler.

Zarobki e-zawodników, choć niższe niż w najbardziej dochodowych klasycznych sportach, pozwalają na dostatnie życie. Najlepsi w Polsce mogą zarobić 0,5 mln dol., czołowi zawodnicy świata – kilka milionów dolarów.

To podobna historia jak w innych popularnych dyscyplinach. Najpierw byli zawodnicy, którzy się stawali coraz bardziej profesjonalni, w związku z tym wokół nich pojawiały się pieniądze, najpierw nieduże, wspierające tylko takie podstawowe działania, a później coraz większy profesjonalizm, coraz większe nakłady na trening i rozwój zawodników – mówi ekspert Macro Games. – W klasycznych sportach wzrastała atrakcyjność tego, co robią sportowcy, coraz więcej ludzi miało ochotę oglądać rywalizację. Budowały się trybuny, zbierali widzowie wokół meczów, coraz chętniej oglądali też transmisje z tych wydarzeń.

Zmagania w grach komputerowych przyciągają setki tysięcy osób, relacje telewizyjne śledzą miliony. Mistrzostwa świata z 2015 roku przyciągnęły przed ekrany 60 mln internautów. W Polsce Intel Extreme Masters, najważniejsza tego typu impreza w naszym kraju, zgromadziła ponad 110 tys. widzów w trzy dni. Łącznie liczba miłośników e-sportu sięga 256 mln osób. W 2019 roku może być ich niemal 350 mln (raport Newzoo Global eSports Market).

Źródła przychodów drużyn e-sportowych, podobnie jak w przypadku zwykłych klubów sportowych, pochodzą przede wszystkim z praw medialnych i transmisji imprez. Część drużyn wypuszcza też własne akcesoria, które generują dużą część zysków.

Wokół całej działalności stricte sportowej urósł cały biznes sponsorski – gadżety, stroje, koszulki, zabawki. To samo dokładnie w tej chwili się dzieje z e-sportem, tyle tylko, że jesteśmy na początku tej drogi, co jest bardzo dobre, bo możemy kreować tę przyszłość i brać w niej czynny udział – przekonuje Paweł Madler.

Previous Od września 2017 r. szkoły mają mieć możliwość wyboru podręcznika
Next Miasta rozlewają się na przedmieścia. To powoduje coraz większe korki

Może to Ci się spodoba

Paulina Stenka Akademicką Mistrzynią Polski w kickboxingu

Paulina Stenka, podopieczna trenera Rafała Karcza, wywalczyła dwukrotnie złoty medal podczas odbywających się w Warszawie Mistrzostw Polski w kickboxingu w formułach pointfighting i light contact. Paulina wygrała wszystkie walki przed czasem przez przewagę techniczną i pewnie

Darmowe zajęcia Nordic Walking w ramach Wejherowskiej Karty Mieszkańca

Wejherowska Karta Mieszkańca to szereg korzyści dla jej posiadaczy. Wczoraj na Placu Jakuba Wejhera odbyły się darmowe zajęcia Nordic Walking organizowane przez Polska Federacja Nordic Walking.  Zajęcia były prowadzone przez profesjonalnych trenerów

Udane X Grizlly Judo Cup w Gdańsku

Na rozegranych tydzień temu zawodach Judo w Gdańsku, które zgromadziły ok. 500 zawodników z Pomorza, bardzo dobrze poradzili sobie zawodnicy UKS Team Dragon Wejherowo zdobywając 4 medale. Na zdjęciu medaliści Team Dragon. Złoto zdobył

Tytani otrzymali dodatkowe wsparcie na promocję miasta

Wejherowscy Tytani po bardzo wyrównanym i emocjonującym spotkaniu musieli uznać wyższość wicelidera I ligi – zespołu USAR Kwidzyn, któremu ulegli na swoim boisku 26:27 (12:13). Tytani nadal utrzymują wysokie 4. miejsce z dorobkiem 15 punktów.

III edycja Wejherowskiej Nocy Basketu

21 sierpnia br. w obiekcie wielofunkcyjnym przy Szkole Podstawowej nr 8 w Wejherowie odbyła się druga edycja turnieju koszykówki pod nazwą „Wejherowska Noc Basketu”. Wydarzenie ponownie cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem. Natomiast rywalizacja trwała do późnych

Lodowisko na wejherowskim rynku czynne w drugi dzień Świąt

Lodowisko na Rynku w Wejherowie cieszy się wśród miłośników łyżew dużą popularnością. Mamy dla nich dobrą wiadomość, z wejherowskiej ślizgawki będzie można korzystać także w drugi dzień Świąt, tj. 26 grudnia. Lodowisko będzie

0 Comments

Brak komentarzy!

You can be first to comment this post!

Zostaw odpowiedź